keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

This is what dreams are made of!

Vihdoin, kun se päivä koitti, että matkustettiin Balille, oli hymyt aika leveänä. Uusi maa, uudet kujeet! Vähän meinas jännittää tuleeko meän kyyti heittää kentälle, kun jostain syystä meillä ei toiminu puhelimet :D onneksi Mie tuli ja päästiin ajoissa kentälle <3

Tavaraa on niinku packbackereilla kuuluuki ;)
Lennettiin tosiaan Singaporen kautta ja jälleen meillä oli muutaman tunnin odotus.. Aikomus oli, että oltaisiin lähdetty äkkiä moikkaan kavereita sentosaan mutta kaikkien muiden mielestä meillä ei olis ollu tarpeeksi aikaa niin kerrankin uskottiin ja hengailtiin sit kentällä :) (oikeesti ees immigration ei varmaan olis päästäny meitä lähtee :D)

Vaihdettiin myös vähän rahaa...

Ei oltu tosiaan asetettu minkäänlaisia ennakko-odotuksia reissulle.. Haha ei oltu esim edes varattu hotellia;) mutta onneksemme meitä oli Mari vastassa jo lentokentällä ja heti tuntui, että tästä tulee meidän seuraava koti. Ensimmäinen ilta meni rauhallisesti, käytiin vaan asunnon lähellä syömässä paikallista ruokaa ja sitten nukkumaan, koska haluttiin seuraavana päivänä heti aamusta surffaamaan.

Meän kaveri on tosiaan surffikoululla työharjoittelussa, joten päästiin helposti toimintaan mukaan ja saatiin uusia kavereita. Ekan päivän smurffailut suju aivan mukavasti ja päätettiin vuokrata omat laudat pariksi viikoksi. Saatiin siis käyttöön myös kaverin mopo, joten liikkuminen paikasta a paikkaan b onnistuu helposti.... Tai no ehkä joskus käydään ön kautta hahaha! Täällä liikenne on huomattavasti levottomampaa kuin phuketissa, piippi soi koko ajan, tiet on suurimmaksi osaksi ykssuuntaisia ja paljon ajetaan pikku kujia pitkin.

Mari piirsi meille kartan kämpiltä rannalle ja sehän suju vallan mainiosti (ajettiin vain kerran ohi :D), koska ei meille mopoilu ole ongelma.

Pikkuongelmia tuli sitten siinä vaiheessa ko lähettiin rannalta kotiin päin. Jotenkin missattiin joku risteys ja löydettiin itsemme sitten nelikaistaiselta moottoritieltä sunsetroadilta. Bensakin alkoi olla lopussa, joten piti sen puolentoistatunnin ajon aikana käyä tankillakin. Meillähän ei ollu tässä vaiheessa vielä kypäriä ja tietenkin ajettiin suoraan poliisin haaviin. Ja täällä ei selvinnytkään pelkästään hymyilemällä. Noh, ei muutako ko pyörä parkkiin ja poliisin perässä pikkukoppiin sakkoa maksamaan. Saatiin puhumalla kummiski sakko yli puolet pienemmäksi ja poliisimies yritti pussata Sannaa väkisin. Pyydettiin ajo-ohjeet asunnolle, mutta jostain kumman syystä löydettiin ittemme samasta poliisin kulmauksesta pari minuuttia myöhemmin. Tällä kertaa poliisi halusi lähteä meitä eksyneitä saattamaan...... Haha ketkä muut ajaa ensimmäisenä päivänä poliisisaattueessa ko meikät! Poliisin ystävällisyys meni ehkä vähän liian pitkälle ko päästiin supermarketille, josta jo itse oltais osattu kotiin. Poliisi halusi välttämättä jäähä odottamaan ko me mentiin käymään kaupassa. No nokkelina tyttärinä mentiin kaupan toisesta päästä ulos ja harhautettiin poliisi kintereiltä. Ensin tietysti juostiin väärälle kujalle ja aiheutettiin kujan paikallisille asukkaille hämmennystä. Huh mutta siitäkin selvittiin! Ei voitu tietenkään edes Marille soittaa ko wifi ei toiminu ja ei ollu paikallista liittymää. Illan päälle sitten syömään ja tsekkaamaan jo ennestään kuultu alleycats. Meän muutama singaporelainen kaverikin oli täällä, joten nähtiin niitä ja käytiin Eikonissa tanssimassa.

Seuraavana aamuna löydettiin ihana paikallinen healthyjuicebar, jossa syötiin aamupala.. Sitten surffattiin! Nyt ko tiedetään ajoreitti tarvittaviin paikkoihin, ajaminen sujuu mutkitta. Nälässä alettiin kokkailemaan Marilla ja johan me saadaan kauhea kaaos aikaseksi , Sanna alotti tiskaamaan ja Lotan piti alkaa paistamaan kanamunat, mutta kappas kummaa oliiviöljyä oli pitkin pöytiä sekä Marin ja Lotan vaatteita.. Pesuhommiksihan se meni.. Sillä aikaa Sanna onnistu polttamaan munakkaan pohjaan ja sähköt meni poikki :D ollaan uskomaton troublemaker kaksikko! Tämä ilta piti olla chillailua Singaporen kaverin hotellin poolilla, mutta jotenkin ajauduttiin niitten ison kaveriporukan kanssa skygardenin rooftopille.. Bottoms up!! Hauska ilta kyllä kerrassaan!

Aamulla piti kuitenkin taas päästä rannalle, rakastetaan tätä paikkaa päivä päivältä enemmän ja mietittiin, jos tultaisiinkin Thaimaan sijaan Singaporesta vielä tänne. Iltapäivä surffin jälkeen yhdessä surffilaisten kanssa dinnerille skygardeniin, siellä oli aivan tosi herkullinen buffet!

Keskiviikkona oliki Marilla ja Ricolla molemmilla vapaapäivä niin vuokrattiin auto ja lähettiin roadtripille Ubudiin ja Uluwatulle. Ollaan vaan vähä huonoa ajomatkaseuraa, koska aina nukahdetaan :D noh, ainaki kerrankin ollaan hiljaa ;D käytiin Ubudin monkey forestissa kavereita kattelemassa.

Sitten syömässä herkullista nasi campuria, jota kyllä saatiin taas odotella..osataan joskus valita hyvin nää mestat..

sieltä ajeltiin Uluwatuun ihania maisemia ihastelemaan, tavoitteena joskus vielä surffata niillä aalloilla! Sitten jotenkin muka oli taas nälkä ja sunsetia ihastellessa nautiskeltiin jaffeleita :)

Neljäs surffi ja Lotta katko omasta laudastaan pari evää... Ja Sanna meinas mennä rip currentin mukana padang padangille asti hahahaha! Oli kyllä melkosta pesukoneessa pyörimistä. Mutta hengissä ollaan :)

Illalla päätettiin sitten vihdoin alkaa tilaileen vähä lentoja pitkästä aikaa. Hurautettiin mopolla Legianille ja parkir tyypille ei suostuttu maksaan 10 000 rupiaa, kun ei muka viimeksikään maksettu niin paljon :D hymyiltiin ja hinta aleni 5000 rupiaan... Kannatti taas 30sentin tähen haha. Mentiin Vi ai piihin ihan vain siksi, kun Rico sano, että siellä on hyvä netti :D oli myös ihan jees juomat ja livebändi.

Seuraavana päivänä oli Sannan vuoro katkoa evät, melkoisia prosurffateita ollaan ;) meän vaan pitäs uskaltautua isompiin aaltoihin syvemmälle. Mut kyllä me sinne vielä joku päivä uskaltaudutaan!

Marin suosittelemana mentiin syömään Warung Indonesiaan, joka on siis paikallinen buffet.  Tosi halpaa ja niiin hyvää ruokaa! Siellä ollaankin sitten käyty useampana päivänä ja syöty ihan muutamalla eurolla tosi hyvin!

Warung Indonesia

Yks ilta seikkailtiin Seminyakissa ja istuskeltiin Soho-nimisessä ravintolassa; live-musiikkia, parit drinksut ja hyviä jälkiruokia!